
طراحی متفاوت این لوگو واکنشهای زیادی داشته است. هواداران تیم ایتالیایی چندان از آن راضی نیستند.
باشگاه یوونتوس اخیرا از لوگوی جدیدش پردهبرداری کرد؛ طرحی که
واکنشهای زیادی را برانگیخته است. آندرئا آنیلی، رئیس باشگاه در مراسم
رونمایی مدعی شد طراحی این لوگوی مینیمالیستی و نامتعارف یک سال زمان برده
است.
این لوگو از «J»، حرف اول یوونتوس تشکیل شده به شکل یک سپر است و آنیلی «لوگوی جدید را نماد سبک زندگی یوونتوس» دانست و اضافه کرد: «یک سال زمان صرف کردیم تا لوگویی بر اساس نیاز بازار جدید طراحی کنیم و حس تعلق خاطرمان به آینده را هم نشان بدهیم.» در این مراسم که در میلان برگزار شد، تعدادی از بازیکنان اصلی تیم مثل بوفون، هیگواین، بونوچی و مارکیزیو حاضر بودند.
این لوگو به تبعیت از پیراهن تیم به رنگ سیاه و سفید است. یووه از سال ۱۹۰۳ پیراهن راه راه سیاه و سفید به تن میکند. در این سال باشگاه ناتسکانتی انگلیس پیراهنهای جدید را برای جایگزینی پیراهنهای صورتی تیم فرستاد.
واکنشهای متفاوت به لوگوی جدید
پاول ندود، نایبرئیس باشگاه در تمجید از لوگوی جدید گفت: «من عاشق این لوگو شدهام، از ابتدا خیلی از آن خوشم آمد و امیدوارم دیگران هم دوستش داشته باشند. میخواهیم هم در زمین و هم خارج آن اول باشیم. کارهای زیادی میتوان با این لوگو انجام داد و فکر میکنم این یک الگوی مناسب خواهد بود. از تغییر لوگو خوشحالم و فکر میکنم به تیم تازگی خواهد داد و همینطور انگیزه برای حرکت رو به جلو در دنیای دیجیتال و مجازی.»
هواداران یوونتوس اما از لوگوی جدید خیلی استقبال نکردند و گروهی از آنها در فضای مجازی این لوگو را مسخره کردند. تعدادی از توییتهای کنایهآمیز هواداران را بخوانید:
- ندود هیچگاه برای این لوگو جانش را نمیداد.
- لوگو جدید یوونتوس مثل طرحهایی است که پوگبا روی سرش میتراشد.
- لوگوی جدید یوونتوس به طرز فجیعی افتضاح است.
- بدترین چیز این است که یک نفر برای طراحی چنین لوگویی پول پرداخت کرده. مثل یک مشق شب که قبل از خواب میکشید.
- نه نه نه ! این چه کاری بود که یووه انجام داد؟ چطور میتوانند چنین کاری انجام دهند بدون اینکه با هواداران مشورت کنند؟
- قطعا لوگوی جدید یووه دروغ اول آوریل است.

Logo evolution. (Image via Brandemia)